Forum Wszystko o Dota - PL Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Jakiro, The twin head dragon Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
~freshstyler
First blood
First blood



Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Wto 20:48, 06 Kwi 2010 Powrót do góry

Jakiro, the twin head dragon

Jakiro jest świetnym supportem, nadającym się także do zabijania. Potrafi sporo namieszać w bitwach.

Zacznijmy od statystyk:

Animacja Ataku: 0.4 / 0.5
Bazowe Obrażenia: 42 - 54
Animacja Rzucania Czaru: 0.65 / 0.3
Bazowy Pancerz: 0.4
Bazowy Czas Ataku: 1.7
MS początkowy: 290
Prędkość Pocisku: 1100
Zasięg Ataku: 400
Zasięg Widzenia: 1800 / 800
Bazowa Inteligencja: 28
Int gain/lvl: 2.8
Bazowa Siła : 24
Str gain/lvl: 2.3
Bazowa Zwinność: 10
Agi gain/lvl: 1.2

(statystyki początkowe zaczerpnięte z Dota.pl)


Następnie rzućmy okiem na umiejętności naszego smoka:

ImageDual Breath – Jedna z głów Jakiro wyzwala ognisty a druga lodowy oddech, zadając obrażenia i spowalniając prędkość ruchu przeciwnika o 30% oraz prędkość ataku o 20% , a następnie co sekundę przez 4 sekundy zadają obrażenia.

Level 1 - Każde zionięcie zadaje 35 obrażeń, 5 obrażen co sekunde.
Level 2 - Każde zionięcie zadaje 75 obrażeń, 10 obrażen co sekunde.
Level 3 - Każde zionięcie zadaje 105 obrażeń, 15 obrażeń co sekunde.
Level 1 - Każde zionięcie zadaje 140 obrażeń, 20 obrażeń co sekunde.

[!] Jest to nasz najważniejszy spell w early game. Staramy się trafiać obu przeciwników na raz. Musimy jednak uważać aby nie podobijać creepów naszemu carry na lini. Nie możemy zapominać, że jesteśmy suportem.


ImageIce Path – Jakiro zionie lodem tworząc lodową ścieżkę [1100 range] zamrażając przeciwników oraz wybuchając.

Level 1 - Zamraża na 0.8 sekundy.
Level 2 - Zamraża na 1.2 sekund.
Level 3 - Zamraża na 1.6 sekund.
Level 4 - Zamraża na 2.0 sekund.

[!] Dobry disable. W początkowej fazie gry ma on krótki czas trwania ale można bez problemu przerwać channeling oraz pomóc uciec koledze z teamu.

ImageLiquid Fire - Co jakiś czas, druga głowa Jakiro zionie ogniem zadając obrażenia co sekundę. [175 AoE]

Levek1 - 10 obrażeń co sekunde, 20% spowolnienie szybkości ataku.
Level2 - 15 obrażeń co sekunde, 30% spowolnienie szybkości ataku.
Level3 - 20 obrażeń co sekunde, 40% spowolnienie szybkości ataku.
Level4 - 25 obrażeń co sekunde, 50% spowolnienie szybkości ataku.

ImageMacropyre - Jakiro tworzy kręgi ognia zadając obrażenia co sekundę co 5 sekund. [200 AoE]

Level1 - 75(125) obrażeń, 4 kręgów, 600 range.
Level2 - 125(175) obrażeń, 5 kręgów, 750 range.
Level3 - 175(225) obrażeń, 6 kręgów, 900 range.


Początek gry.

Od samego początku wiemy, że nie jesteśmy bohaterem, który wygrywa gry ( ale potrafimy sporo namieszać) więc nie nastawiamy się na wyjątkowo dobre karmienie, staramy się grać pod naszego carry na linii, zostawiając mu creepy do last-hitu.


Itemy startowe:

Jako suport nie zapominamy o :
1) Image
2)Image
3) Image

Do tego kupujemy:
1) Image
2) Image
3) 3x Image

Dążymy do:
1) Image, lub ImageButy, tu mamy dowolność ale z doświadczenia polecam phase.
2) Oczywiście jako suport - Image
3) Podstawowa pomoc dla teamu - Image
4) Jeśli gra toczy się dalej, próbujemy złożyć - Image(Dobrze trafione ulti = duża przewaga)
5) Kolejnym itemem będzie - Image przyda się slow i trochę dmg.
6) Ostatnim itemem do którego dążymy to Imagedaje nam on utęskniony AS i kolejny diable.


Dlaczego nie wykarmimy raczej podanych itemów?
• Jako suport musimy pamiętać o uzupełnianiu zapasów observerów, a jeśli są w przeciwnym teamie gondary, clinkzy etc. To musimy zając się także wardowaniem.
• Także Scroll Of Town portal będzie zmniejszał nasz zapas pieniędzy. Jako że nie dążymy do BoT’ów, musimy mieć przy sobie coś do ucieczki.


SkillBuild

Jest kilka możliwości rozwoju umiejętności naszego smoczka. Podam kilka z nich ze względu na linie, etc.

Jeśli idziemy na mid:

Na midzie musimy nastawić się na to, że nie tylko robimy za wardbitcha ale także za gangera (oczywiście na cw jakiro na midzie to rzadkość). Wtedy nasz skillbuild wygląda mniej więcej tak:
1. Dual breath
2. Ice path
3. Ice path/ Dual breath
4. Dual breath/ice path
5. dual breath
6. ulti
7. ice path
8. ice path
9. dual breath
10. stats
11. ulti
12-15. Liquid fire
16. ulti
17-25. status


Jeśli idziemy na linie:

Jeśli jesteśmy na linii z nie-carry Hero (pubs) to nie musimy martwić się o jego farme, więc nasz skillbuild to:
1. Liquid fire
2. Dual breath
3. Liquid fire
4. Dual breath
5. Liquid fire
6. Dual breath
7. Liquid fire
8. Dual breath
9. Ice path
10. Ulti
11. Ulti
12. Ice path
13. Ice path
14. Ice path
15. status
16. ulti
17-25. Stats



Jeśli natomiast naszym line mate jest carry to nasz skillbuild wygląda jak ten z mida, nasz dual breath obniża hp przeciwników oraz ich spowalnia a ice path oczywiści stonuje.


Jak grać:

Jeśli lądujemy na środku, to do 5 lvla spokojnie creepujemy, trzymamy przeciwnika z dala od creepów za pomocą dual breatha. Około 6-7 próbujemy pierwszego gangu. Od tej pory raczej rzadko zagrzewamy miejsce na linii. Staramy się dogłębnie utrudniać życie przeciwnikom, wszelki harras, próby zabójstwa, pchanie linii, wardbitchowanie – oto nasze zadania.

Jeśli dostajemy linię z carry, wczuwamy się w supporta. Delikatnie bijemy creepy, zostawiając je do last hitu dla naszego m8’a. Harrasujemy oppów dual breathem i co jakiś czas po uzgodnieniu z carry, idziemy w las, próbujemy trafić dobrze ice pathem i staramy się zapewniać mate’owi free farme oraz jeśli to możliwe – jakieś fragi. Miłe jest jeśli to nam właśnie zostaną jakieś drzewa, taka pomoc w niektórych momentach jest nieoceniona.

Team battle z reguły nie zaczynamy bo nie mamy jakiejś ogromnej ilości hp (nie jesteśmy też papierem) ale idziemy w nią w drugiej kolejności, trafiony ice path może dużo pomóc, odciąć drogę ucieczki, przerwać channeling, czy po prostu zestunować najgroźniejszego oponenta. Do tego dual breath o dobrym AoE a jeśli mamy to także shiva. Oczywiście w dobrym momencie kiedy przeciwnicy są skupieniu w jednym miejscu używamy naszego ulti. Kręgi z aghanimem pojawiają się co 0,05 sekundy (bez A.S co 0,2 sek) i zadają dobry dmg więc jesteśmy przydatni.


Mam nadzieję że chociaż trochę pomogę zrozumieć grę naszym smoczkiem, życzę powodzenia!


PS. Dzieki skl3j za pomoc co do obrazków Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ~freshstyler dnia Wto 20:48, 06 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Andryij
Veteran
Veteran



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:11, 07 Kwi 2010 Powrót do góry

Troszkę mi brakuje opisu, jak nim właściwie grać.

Itembuild jest ok, można jeszcze dopakować go jakimiś śmieciami typu Euls, Bloodstone, Pipka itp. Oprócz tego Orchida oczywiście Very Happy. Bardzo dziwny item dla Jacka.

A, no i Liquid Fire raczej bierze się później. Nuke oraz Disable muszą mieć priorytet.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emhyr var Emreis
Veteran
Veteran



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:02, 07 Kwi 2010 Powrót do góry

Andryij napisał:
Troszkę mi brakuje opisu, jak nim właściwie grać.

Itembuild jest ok, można jeszcze dopakować go jakimiś śmieciami typu Euls, Bloodstone, Pipka itp. Oprócz tego Orchida oczywiście Very Happy. Bardzo dziwny item dla Jacka.

A, no i Liquid Fire raczej bierze się później. Nuke oraz Disable muszą mieć priorytet.


Nie Andrzej - nie muszą - na pubach liquid bardzo ładnie tyra przeciwników w early (żeby nie było - smoczusiem gram słabo/bardzo słabo/tragicznie - w zależności od dnia; ale wiadomo na pubach można wiele) Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Andryij
Veteran
Veteran



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 466 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:03, 08 Kwi 2010 Powrót do góry

Dwie sekundy AOE disable. Dziękuję za uwagę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Emhyr var Emreis
Veteran
Veteran



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:57, 08 Kwi 2010 Powrót do góry

Andryij napisał:
Dwie sekundy AOE disable. Dziękuję za uwagę.


Dwie sekundy które trzeba najpierw trafić .... a jest to zdecydowanie trudniejsze od stuna liona. Poza tym dobrze wiesz że puby rządzą się swoimi prawami Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Casc
Administrator
Administrator



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 915 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin/Poznań

PostWysłany: Czw 12:21, 08 Kwi 2010 Powrót do góry

Na pubach jak trafiasz disablem to zazwyczaj siejesz jeszcze większą masakrę. Nawet trafiając jednego tylko przeciwnika mocno zyskujemy (Ice Path ma niski koszt many, a Jakiro ma sporo INT). Nawet jeśli ktoś ma problemy z celowaniem, może po prostu użyć tego do przedłużenia innego disable.

Jak czasem grywam Jakiro to (mimo tego, że z celowaniem to jest nie najlepiej) biorę Dual Breath i Ice Patch na zmianę do 8 poziomu. Wole kilka razy nie trafić Pathem, ale dać sobie szansę żeby dorwać przeciwnika, niż bezradnie patrzeć jak ucieka mi z przed nosa i pluć sobie w brodę, że "jednak mogłem wziąć tego cholernego patha".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sklej
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 13:27, 08 Kwi 2010 Powrót do góry

Casc napisał:
biorę Dual Breath i Ice Patch na zmianę do 8 poziomu. Wole kilka razy nie trafić Pathem, ale dać sobie szansę żeby dorwać przeciwnika, niż bezradnie patrzeć jak ucieka mi z przed nosa i pluć sobie w brodę, że "jednak mogłem wziąć tego cholernego patha".
Mam to samo. Ice patch jest trochę jak stun Liny albo Leshraka tylko fajniejszy bo ma większe AOE.

A liquid fire jest tylko do pushowania, a po co na pushować od startu? Żeby siedzieć przeciwnikowi na towerze? No chyba że robimy fast-pusha i robimy tri-lane z PitLordem i KotLem a na pozostałych dwóch mamy Pugne i BroodMotherke i w 20 minucie robimy przeciwnikom raxy (jak będziecie stackować puba to możecie sobie spróbować).

~freshstyler napisał:
PS. Dzieki skl3j za pomoc co do obrazków Smile
Spoko Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)