Forum Wszystko o Dota - PL Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Raigor, the Earthshaker Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Vamerian
First blood
First blood



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzionków

PostWysłany: Pon 14:35, 04 Lut 2008 Powrót do góry

Image
Raigor, the Earthshaker
A więc na prośbę robaczka postaram się opisać wam Earth Shakera Wink Jeśli chcecie BeyonGodlike i napawać przeciwników strachem to... poszukajcie innego poradnika. Raigor jest supportem i pusherem nie liczccie na Godlike. Jego rolą jest wygrywanie walki lub zatrzymywanie pushów przeciwników. A więc jednak chcesz przeczytać build? Ok.

Statystyki
Image
Siła: 22 + 2.5 na poziom
Zręczność: 12 + 1.4 per level
Inteligencja: 16 + 1.8 per level
Bazowe Punkty Życia: 568
Bazowa Mana: 208

Bazowe staty: 50
W sumie statów przez poziom: 5.7

Szybkość: 290
Bazowe obrażenia: 46-56
Bazowy pancer: 2.7


Wady i zalety
Zalety
-Wspaniał pusher
-Trzy disable
-Taureny to piękna rasa Very Happy

Wady
-Fissure jest ciężko opanować DOBRZE
-Postać bardzo polega na team-playu
-Słabe statystyki


Umiejętności
Image
Fissure

Raigor uderza swym potężnym totemem w ziemię, powodując rozłam powierzchni przed nim, raniąc przeciwników i pozostawiając ich oszołomionych przez pewien czas
Level 1 - 125 obrażeń, 1 sekunda oszołomienia
Level 2 – 175 obrażeń, 1.25 sekundy oszołomienia
Level 3 – 225 obrażeń, 1.5 sekundy oszołomienia
Level 4 – 275 damage, 1.75 sekundy oszołomienia
Cooldown: 15 sekund
Mana: 125/140/155/170

Nasz stun i nuke, jest ciężki do perfekcyjnego opanowania prawie jak hak pudg'e. To poprostu przeciętna umiejętność z dodatkowym dmg, ale jeśli nauczymy się z niej korzystać trochę inaczej(Patrz: "Jak używać fissure") to stanie się naprawde potężną bronią


Image
Enchant Totem

Wzmacnia totem noszony przez Raigor'a na plecach, powodująć, że zada zwiększone obrażenia podczas następnego ataku
Level 1 – 50% zwiększone obrażenia
Level 2 – 100% zwiększone obrażenia
Level 3 – 150% zwiększone obrażenia
Level 4 – 200% zwiększone obrażenia
Cooldown: 7 sekund
Mana: 50

Dodaje troche DMG do naszego ataku, używamy go jako AoE stun po aftershocku, przydaje się także aby dobić wieże.
*Po wymaxowaniu aftershock stunuje w odległości 250 AoE
*Itemy nie zwiększają dodatkowego dmg, zadawany jest tylko na podstawie statystyk naszego taurena


Image
Aftershock (umiejętność pasywna)

Siła uderzenia Earthshakera jest tak wielka, że powoduje wstrząsy ziemii który zadają dodatkowe obrażenia przeciwnikom i oszołamiają ich.
Level 1 - 25 obrażeń, .3 sekund oszołomienia
Level 2 - 45 obrażeń, .7 sekund oszołomienia
Level 3 - 75 obrażeń, 1.2 sekund oszołomienia
Level 4 - 115 obrażeń, 1.5 sekund oszołomienia

Bardzo przydatna umiejętność która stunuje w odległości 250 AoE, głównie używany z Echo Slam i Enchant Totem, ponieważ wzmacnia dmg fissure tylko gdy jesteśmy 250 AoE od przeciwnika

Image
Echo Slam

Raigor wysyła porażające fale poprzez grunt, zadając obrażenia rykoszetem przeciwnikom dla dodatkowego dmg.
Level 1 - 200 początkowych obrażen, 35 od rykoszetu
Level 2 - 275 początkowych obrażeń, 45 od rykoszety
Level 3 - 350 początkowych obrażeń, 65 od rykoszetu
Cooldown: 150/130/110 sekund
Mana: 145/205/265

Trudno zrozumieć o co chodzi z tym rykoszetem, co? To poprostu 200/275/350 obrażeń i 35/45/65 dodatkowego za każdego zranionego przeciwnika. Echo slam robi z Raigora pushera, jest to jedno z najsilniejszych ulti w całej grze, a im więcej targetów tym lepszy dmg!
*Odległość obrażeń to 500 AoE
*Echo Slam zadaje początkowe obrażenia przeciwnikom odpornym na magię, ale nie rani już rykoszetem
*Echo slam tworzy dummy unnit który atakuje AoE


Skill Build
1.Fissure
2.Stats
3.Fissure
4.Fissure
5.Stats
6.Echo Slam
7.Fissure
8.Stats
9.Stats
10.Aftershock
11.Echo Slam
12.Aftershock
13.Afterhock
14.Enchant Totem
15.Aftershock
16.Echo Slam
17-19. Enchant Totem
19-25. Stats

Czemu brać tak skille?
Statsy na początku dadzą nam dodatkową manę i HP aby spamować fissure, i dodaje troche +dmg aby łatwiej nam się last hittowało. Bierzemy je zamiast Aftershock, ponieważ nie będziemy posiadać możliwośći podejścia zbyt blisko do przeciwników bez daggera. Jeśli czujesz, że statsy nie będą ci potrzebne możesz wziąść od razu Enchant Totem i Aftershock, ale zalecam brać z początku statystyki.

Item Build

Image lub Image
Najlepsze źródła regeneracji many dla Raigora, arcane jest droższy o 1000 ale daje nam dodatkową manę i lepszy spam, a dodatkowa mana przyda nam się potem na refreshera. Jeśli większość twoich ally ma butelki arcane będzie lepszym wyborem, ale to osobista decyja co kupić.

Image oraz Image

Jeśli gra idzie słabo możemy kupić dodatkowego nulla/bracer'a lecz problemów nie powinno być i radzę od razu farmić na daggera. Dagger to NAJWAŻNIEJSZY przedmiot Raigora, pozwala ci wybrać dobrą pozycję dla ulti i jest bardzo efektywny w gangach Smile Buty, pozwalają nam spełnić się w pushowaniu i gangowaniu, jeśli także pokusiliśmy się o butelkę, pozwolą nam zregenerować ja po spamowaniu fissure Wink

Itemy później
Image
Refresher Orb
Świetny wybór, możliwość używania Echo Slam dwa razy jest nie do przecenienia, refreshuje nam też orzy okazji daggera i fissure. Więc po kombo możesz spokojnie uciec od pola zagrożenia. Takie kombo kosztuje 1435 + 90 na daggera więc pamiętajmy aby mieć mane w zanadrzu.

Image
Shiva's Guard
Shiva to naprawdę potężny item na raigorze, lepiej używać gdy mamy arcane, ponieważ przyda nam się mana na refreshera. Dodatkowy armor i aura czynią nas naprawdę ciężkim przeciwnikiem.

Image
Heart of Tarrasque
Przydatny dla każdego dodaje sporo hp i +35 str które wzmocnią nasz enchant totem.

Image
Guinsoo's Scythe of Vyse
Świetny dla każdego castera, Raigor nie jest wyjątkiem.

Czego nie kupywać

Image
Mekasm
Lepsza przeżywalność to zawsze plus, lecz EarthShaker zazwyczaj nie ma many aby wspomóc kogoś mekasmem, a więc ten item zostwmy innym.

Image
Radiance
Dobry item dla każdego STR. Z naszym AoE powinien mieć niezła synergie, ale rolą Raigora jest wbić się w środek wroga i zrobić kombo, z radiance zginiemy prędko lepiej zaopatrzyć się w HoT'a

Early
Dla sentinelow postarajmy wziąść się dolną linię, a w scourge górną. NIGDY NIE SOLUJCIE LINI EARTHSHAKEREM. Gdy nasze creepy będą już wychodzić zatrzymajmy się i spróbujmy je zablokować, nie jest to wybitnie trudne raigorem ze względu na spory model. Da ci to dobrą pozycję przy wieży, więc będziesz mógł dobrze farmic i nie przejmować się gangiem. Na 3 lvlu gdy grasz z niezłymi graczami zorganizucje gang za pomocą zblokowania oppa fissure i kilkoma nuke/stunami. Od tego poziomu możesz także dobrze harassować fissurem. Kiedy uda ci się ufarmić na Arcane, masz dość mnay na 2x fissure i echo slam, wielu herosów ugnie się pod takim kombo

Middle
Teraz twoja drużyna powinna zacząć pushować, a twoją rolą jest, aby pushe się udały. Spamuj fissure podczas pushu na herosach przeciwnika, a jeśli nadarzy się okazja użyj ulti gdy przeciwnicy są przy wielu creepach. Pamiętaj, że jeśli walczysz przeciwko sand kingowi fissure ma zasięg 1000 więc podczas castowania jego ulti przerwij je! To może odwrócić losy team-battle. Pamiętaj także, że z arcane posiadasz wiele many użyj kombo Enchant Totem + Fissure do creepowania. W dalszym ciągu wspieraj lub blokuj przeciwników pushe.

Late
Late jest dla Raigora prawie tak same jak mid. Musisz teraz zmierzyć się jednak z znacznie silniejszmi oppami, jeśli jednak nadarzy się okazja, na użycie ulti powinni paść trupem (nie mówmy tu o tankach z 6k hp). Pushuj i staraj się zniszczyć baraki przeciwnika. Jeśli to przeciwnicy pushują staraj się fissure zagrodzić im drogę aby nasi ally mogli pomóc w obronie miasta. Jeśli gra trwa dalej ufarm na itemki wskazane w "Itemy później".

Jak używac Fissure?
Fissure ma 1000 range, a trwa 8 sekund. Używamy go do blokowania przeciwników, gangowania lub obrony pushów. Fissure może być używane na herosie jak i na ziemii. Fissure jest jak hak pudge, przeciwnik obrywa gdy wymierzysz perfekcyjnie. Jeśli namierzysz fissure na herosa Linken Sphere nie poradzi sobie z zatrzymaniem stuna jak i dmg. PAMIĘTAJCIE JEŚLI HEROS JEST NP. POD WPŁYWEM STUNA IMPALE NIE MOŻESZ NA NIM UŻYĆ FISSURE, tak to denerwuje ale trzeba się wyuczyć aby tak nie robić. Fissure także ma długą animacje która może być przerwana przez bashe więc radzę uważać.

Zwykły Błok
Image

Najpospolitsze użycie fissure, używamy gdy opp chce uciec lub gdy chcemy mu zatarasować drogę np, do gangu.

Blokowanie ścianą
Image

Podobne do Zwykłego Bloku ale nie pozwala przeciwnikowi uciec, zapędzamy go w róg i nie dajemy miejsca do ucieczki. Jeśli hero jest bardzo blisko drzew możemy go całkowicie zablokować.

Ratujący blok
Image

Bardzo ciężkie do opanowania, i twoi sprzymierzeńcy mogą być źli za to, że zamiast ich uratować, rzuciłeś ich na pastwe losu przeciwnikowi. Staramy się odgrodzić przejście przeciwnikowi który ściga naszego mate, bez blinka dobrze wykonany blok pozwala spokojnie ucicec koledze z teamu.

Blokowanie pushu
Image

Bardzo łatwy i efektywny sposób, odgradzamy oppom wejście aby nie mogli spushować, jeśli twój echo slam ma cooldown a sprzymierzeńcy nie są gotowi obronić użyj tego sposobu i daj im czas.

Mierzenie fissure
Image

Nasz skill ma 1000 range więc jeśli namierzemy go na uciekającego low-hp herosa FB/KILL będzie nasz. Tutaj zamieszczam dmg z fissure bo odjęciu redukcji.

Level 1 - 93
Level 2 - 131
Level 3 - 168
Level 4 - 206

Zabijanie niewidzialnych
Image

Fissure ma bardzo duży zasięg i niezłe AoE więc gdy widzimy bonkuf, rikimaruf i gondaruf uciekających na ww spróbujmy intuicyjne wycelować w nich w większości przypadkach zabijemy naszego kochanego assasyna Smile

Najlepsi sprzymierzeńcy

Image
Uzupełniacze many
Świetny duet, Fissure, a KotL może namierzyć swoim skillem, oczywiście mate co jakiś czas odnawia naszą jakże cenną mane.

ImageImageImage
Herosi czerpiący korzyści z Echo Slam
Mam świetne ulti! Ale mogę go użyc tylko jeśli nie ma creepów... A to nie problem, przecież Echo Slam zabije je bez problemu!

Nasze zmory..

ImageImage
Silencerzy
Raigor jest bezużyteczny bez czarów więc odpowiedź nasuwa się sama

ImageImage
Ci co kradną mane...
Na początku potrafią być strasznym wrzodem na (Y) później zresztą też przed naszego kochane Kippera nie starczy nam many na kombo! SPALIĆ NA STOSIE!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vamerian dnia Pon 14:39, 04 Lut 2008, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Uber_pwn
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 759 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 14:51, 05 Lut 2008 Powrót do góry

Bardzo podoba mi sie build. Zawsze sie zastanawiałem co zrobić po daggerze. Teraz już wiem Wink

Build wykonany bardzo estetycznie. Dobrze dobrane kolory i co najważniejsze, Polskie znaki Smile

Wielu rzeczy nie wiedziałem, a Twoje opisy przy poszczególnych skillach są niezłą pomocą. Ja jeszcze bym dopisał ile zadajmy (realnie) dmg naszym combo.

Brawo, więcej takich buildów poproszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Vamerian
First blood
First blood



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzionków

PostWysłany: Wto 15:53, 05 Lut 2008 Powrót do góry

Dziękuje za pozytywny komentarz Wink Nie można napisać ile w sumie zadamy kombo, ponieważ dmg z Echo Slam zależy ile celów trafi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darus
First blood
First blood



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:05, 08 Mar 2008 Powrót do góry

Cześć jestem tu nowy, dużo gram tą postacią, zgadzam się z tą kwestia że zawsze brakuje many, ale nie wiem czy jest sens robić przedmioty do inta, skoro jest to char strange, w late game będzie bezużytecznym charem, mało HP, defa itd, jedyny plus to będzie pomagał team'owi poprzez blokowanie i ewentualnie ulti kiedy bedzie ich dużo, wiem ze arcane ring sie bardzo przydaje na początku bo praktycznie nasz przeciwnik na lini nie ma życia, ciągle musi chodzić się leczyć, ale jednak arcane ring kosztuje okolo 1700 golda, ciągle wacham się pomiędzy pomocą drużynie a własną siła...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ZigZak
Wsparcie Techniczne
Wsparcie Techniczne



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:56, 09 Mar 2008 Powrót do góry

Osobiście robie na start arcane&battlefury. Potem dagger następnie travele hot i skadi i to wszystko=]. Lubie tego hera ale:
-nie robie nim shivy bo mam lagi gdy używam jej :<Co więcej gra mi laguje też gdy używam fissure shakera :<
-Oto zagadka: Tauren wali echo slam wśrodku 10 creepów i 2 herosów =] echo slam "goni" tych 2 hero i dostaną taki sam dmg czy ten który dostanie 2 dostanie większy?=]
-Jedną fajną techniką jest też użycie u sentineli na bocie a u scrouge na topie takiego triku =] żę przy 1 fali gdy creepy podchodzą do wieży walimy fissure barykadując im wyjście. Dobrze użyte sprawi że creepy przeciwnika podejdą pod wieże i jesteśmy już z lvlem do przodu xD
Ogólnie lubie shakera mimo tego że mam lagi =] jedyne co może w nim wkurzać to że na pubach często nasze fragi nie będą nasze =] Bo 70% graczy liczy żę to my zainicjujemy bitwe naszym fissure ;d
@down
Jednak o wiele łatwiej zrobić creep block fissurem niż modelem bohatera =]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZigZak dnia Nie 15:11, 09 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Sklej
Moderator
Moderator



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 524 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 13:16, 09 Mar 2008 Powrót do góry

Na początek Arcane, Buty, Dagger, Travele, potem HoT i/lub Radi i koniec gry.

ZigZak napisał:
Tauren wali echo slam wśrodku 10 creepów i 2 herosów =] echo slam "goni" tych 2 hero i dostaną taki sam dmg czy ten który dostanie 2 dostanie większy?
Moim zdaniem dostaną taki sam dmg, bo dostaje się dmga tak jakby 2 razy (raz od Shakera i raz ogólnie od echa). Ale to tak tylko z obserwacji Rolling Eyes

ZigZak napisał:
Jedną fajną techniką jest też użycie u sentineli na bocie a u scrouge na topie takiego triku =] żę przy 1 fali gdy creepy podchodzą do wieży walimy fissure barykadując im wyjście. Dobrze użyte sprawi że creepy przeciwnika podejdą pod wieże i jesteśmy już z lvlem do przodu xD
Taki sam efekt daje dobrze zrobiony creep block jakimkolwiek herosem Zigi Wink

EDIT: Chyba że chodzi Ci o dobrze zrobiony hero-creep-block i potem jeszcze fissure-creep-block Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sklej dnia Nie 20:45, 09 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Darus
First blood
First blood



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:38, 27 Mar 2008 Powrót do góry

Na początek robie tak:

- Sobi Mask + Ring of Protection z czego powstaje ring uzupełniający nam jakże cenna manę w tępię 2/sek (postać aury)

- Energy Booster + ring of protection + recepta = arcane ring najlepsze źródło regeneracji many dla Raigora.

Te 2 itemki zwiększają nam armor o 6 ( jeśli się nie mylę, więc na początek całkiem sporo)

Teraz gdy mamy zapas niezbędnej many możemy bezproblemowo farmić, spamujemy fissure w stadko creepów.

Następnie:

- Boots of Speed i farmimy na Boots of Travel.

- Hot ewentualnie Dagger ja osobiście wolę HOT'a.

Gdy gram bardzo rzadko używam Raigora do walki wręcz, raczej jako caster, fissure, podchodzę wale totemem w glebę, stunując przeciwnika, waląc go oczywiście wręcz podczas gdy ma stuna, jeśli jest dużo wrogich obiektów blisko celu dokładam ulti lub po prostu widzę że nasz team nie jest w stanie go zabić, po ulti target także ma stuna, potem naprzemiennie fissure i totemem w glebę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bjartskular
Starszy Akwizytor



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 15:35, 28 Mar 2008 Powrót do góry

1.Fissure
2.Stats
3.Fissure
4.Fissure
5.Stats
6.Echo Slam
7.Fissure
8.Stats
9.Stats
10.Aftershock
11.Echo Slam
12.Aftershock
13.Afterhock
14.Enchant Totem
15.Aftershock
16.Echo Slam
17-19. Enchant Totem
19-25. Stats

Nie możesz mieć dwa razy pod rząd Fissure na 3 i 4 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Darus
First blood
First blood



Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:00, 28 Mar 2008 Powrót do góry

No wiadomo że nie, a kto Ci to powiedział Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bjartskular
Starszy Akwizytor



Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 280 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 22:27, 30 Mar 2008 Powrót do góry

To jest fragment jego buildu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)